دو ماراتن چیست؟ (مقاله ورزشی)
دانلود موزیک آکورد ریمیکس آموزش انیمیشن رایگان آهنگ نود 32 آپدیت خرید اینترنتی آموزش گیتار مدیا عکس مقاله برنامه موبایل اندروید بازی کتاب موبایل مستند داستان تالش متن

امتیاز شما به وبلاگ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 748
کل نظرات : 548

آمار کاربران

افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا : 29

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1491
باردید دیروز : 6963
بازدید هفته : 8454
بازدید ماه : 88398
بازدید سال : 175141
بازدید کلی : 1231789

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ♥♥♥دوست من سلام♥♥♥ و آدرس sasjon.LoxBlog.ir لینک کنید و بعد مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید . اگه لینک ما در سایت شما وجود داشت لینکتون به طور خودکار توی سایت ما قرار میگیره.با تشکر.ساسان






تبلیغات
. . .
<-با کلیک روی تبلیغ بالا مارا حمایت کنید->
نویسنده : ساسان فرهمند
تاریخ : چهار شنبه 26 مهر 1391
نظرات

دوها

۱) دوهای سرعت، شامل ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر

۲) دوهای نیمه استقامت، شامل ۸۰۰ متر، ۱۵۰۰ متر

۳) دوهای استقامت، شامل ۵۰۰۰ متر، ۱۰۰۰۰ متر

۴) دوهای امدادی، شامل ۴X۱۰۰ متر، ۴X۴۰۰ متر

۵) دوهای با مانع، شامل ۱۱۰ متر، ۴۰۰ متر، ۳۰۰۰ متر

۶) دو مارتن به مسافت ۴۲۱۹۵ متر

● ماراتن دروغ بزرگ تاریخ

در بازیهای المپیک نوین، این ماده از ورزش به یاد یک سرباز یونانی، به نام «فیدی پیدس» برگزار می شود که به نوشته مورخان یونانی جان خود را در راه شاد کردن هموطنانش فدا کرد.

به نوشته مورخان یونانی در سال ۴۹۰ قبل از میلاد، جنگی بزرگ میان ایرانیان و یونانیان در «دشت ماراتن» به وقوع پیوست که در آن، سربازان یونانی توانستند با تعداد بسیار کمتر از ایرانیان، جنگ ماراتن را فتح کنند.

در این حال، فیدی پیدس، سرباز یونانی، چون می دانست که اهالی آتن به شدت نگران سرنوشت خود هستند، فاصله ۴۲ کیلومتری میان دشت ماراتن و آتن را یک نفس دوید و پس از دادن مژده پیروزی به هموطنانش، از نفس افتاد و مرد.

بی تردید چنین ماجرایی یک دروغ محض است که مورخان یونانی نوشته اند تا خود را بزرگ و ایرانیان را کوچک جلوه دهند. این در حالی است که بسیاری از تاریخ نویسان بی طرف، واقعه ماراتن را به دلایل بسیار رد کرده و اصولاً قبول ندارند که در دشت ماراتن چنان جنگ بزرگی بین ایران و یونان در گرفته باشد.

سایت آفتاب

************

هرساله در همه جهان و به ويژه در بازيهاي جهاني و در همه کشورهاي اروپايي دويي به نام ” ماراتن “ انجام ميشود که کمتر کسي از ريشه آن آگاه است. سياست بازان مردم فريب باخترزمين، که دشمني ديرينه با ايران و ايراني دارند، آنرا شکست سپاه داريوش بزرگ از يونان ميدانند. بدينگونه به مردم ساده دل و ناآشناي خود به تاريخ، پذيرانده اند که در اين روز پس از شکست ارتش ايران مردي از دشت ماراتن تا آتن يکسره دويد تا آتنيان را از پيروزي ارتش يونان و نابودي ارتش ايران آگاه سازد. اينان با اين دروغ ميخواهند هميشه پرده اي بر روي خواريهاي خود در شکستهاي پياپي يونان و رم در برابر ارتش پارس که بر جهان فرمانروايي ميکرد بکشند.

------------------------------

هم ميهنان گرانمايه و ايران پرست بايد اين رويداد را آنچنان که هست بدانند تا براي ناآشنايان بازگو نمايند و دست سياست بازان باختر و فرمانروايان دشمن ايران زمين را جلوي مردم خويش باز نمايند.

داستان چنين است که:

در آتن مرد نيرومند، يک دنده و خودخواهي به نام ” پيزيسترات “ فرمانروايي ميکرد که پس از او پسرش به نام” هيپارک “ به فرمانروايي ميرسد و همان روش خودخواهانه پدر را دنبال ميکند ولي به دست دو تن از دشمنان خود کشته ميشود. برادر او به نام ” هيپاس “ جانشين برادر ميشود و بر اريکه فرمانروايي يونان مينشيند. دشمنان او از اسپارت ياري ميخواهند تا بر او بشورند. اسپارتيها به ياري مي آيند و با دزديدن زنان و فرزندان خانواده هيپاس او را واميدارند تا آتن را رها کند. هيپاس ناگزير از آتن ميرود و به درگاه داريوش بزرگ پناهنده ميشود و از او ياري ميخواهد تا تاج و تخت آتن را به او باز گرداند.

داريوش بزرگ شاهنشاه ايران زمين، سپاه اندکي که بيش از سي هزار تن نبود، به فرماندهي سرداري کرد از مادها به نام ” ماديس “ همراه هيپاس رهسپار يونان ميکند. ارتش يونان به فرماندهي ميليتاد در دشت ماراتن با سپاه ايران روبه رو ميشود و جنگي سخت در ميگيرد.

هرودوت، دشمن سوگند خورده ايران و ايراني که براي دروغها و نادرستيهايش در دشمني با ايران، باختريان او را ” پدر تاريخ “ نام داده اند، مينويسد که: ” بربرها در نخستين برخورد به ميانه ارتش يونان تاختند و آنرا از هم شکافتند و در هم ريختند و ارتش يونان را به دو تيکه نمودند و با دلاوريهاي ستايش آميز ماديس سردار کرد، ارتش يونان دچار شکستي سخت ميشود و از هم ميپاشد. در اين پيکار ” ستينيلايوس “ فرزند ” تراسيلاتوس “ و همچنين يکي ديگر از سرداران يونان به نام ” پولمارت “ کشته ميشوند و دست ” سيترير “ فرزند ”اوفوريون “ از بازو جدا ميگردد. در اين نبرد بسياري از سرداران يونان به خاک مي افتند و سپاه ايران پيروزمندانه به سوي آتن روانه ميشود.

در اين ميان سربازي از دشت ماراتن با دو به سوي آتن ميرود تا آتنيان را از شکست ارتش يونان آگاه سازد تا هر چه زودتر دروازههاي آتن را ببندند و همه جا را سنگر بندي نمايند تا سپاه ايران نتواند بر آتن چيره شود.

هنگاميکه سپاه ايران به دروازههاي آتن ميرسد شوربختانه داريوش بزرگ در ميگذرد. پس از داريوش ، خشايار شاه آتن را ميگيرد و يونان را بخشي از ايران ميکند.

امروزه باختريان به دشمني با ايران ، جنگ ماراتن را شکست ايران و پيروزي يونان به شمار آورده و سربازي را که خبر شکست يونان را به آتن آورده بود ، نويد بخش پيروزي يونان به شمار مي آورند.

 



اسپرت حرف روز/گردآوری:گروه ورزش سایت تبیان زنجان


********
تعداد بازدید از این مطلب: 3656
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوست من سلام
ساسان فرهمند متولد: 28 اردیبهشت 1371 از شهرستان زیبای رضوانشهر در استان سرسبز گیلان 2 سال سابقه به عنوان مدیریت کافی نت گاما و مهارت در زمینه طراحی تیزرهای تبلیغاتی و بنر، استند یا لوگو و... طراحی تیزر برای تلویزیون های شهری شماره تماس: 09333433384 تلگرام: Sasjon@ اینستاگرام: Sasan.Farahmand71 کانال تلگرام: BESTo20@ هر درخواستی یا کمکی خواستید مثل تحقیق یا مطلب خاصی با من درمیون بگذارید تا بهتون کمک کنیم.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود