تبانی در فوتبال - خبر
دانلود موزیک آکورد ریمیکس آموزش انیمیشن رایگان آهنگ نود 32 آپدیت خرید اینترنتی آموزش گیتار مدیا عکس مقاله برنامه موبایل اندروید بازی کتاب موبایل مستند داستان تالش متن

امتیاز شما به وبلاگ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 748
کل نظرات : 548

آمار کاربران

افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا : 29

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2784
باردید دیروز : 156
بازدید هفته : 9961
بازدید ماه : 89905
بازدید سال : 176648
بازدید کلی : 1233296

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ♥♥♥دوست من سلام♥♥♥ و آدرس sasjon.LoxBlog.ir لینک کنید و بعد مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید . اگه لینک ما در سایت شما وجود داشت لینکتون به طور خودکار توی سایت ما قرار میگیره.با تشکر.ساسان






تبلیغات
. . .
<-با کلیک روی تبلیغ بالا مارا حمایت کنید->
نویسنده : ساسان فرهمند
تاریخ : چهار شنبه 16 آذر 1390
نظرات

مستندات مایلی کهن درباره تبانی در فوتبال ایران

افشاگری مایلی کهن به رغم تایید از سوی چند بازیکن و سرمربی لیگ برتری، واکنشی برای تعقیب ماجرا از جانب مسئولین قضایی جمهوری اسلامی ایران در پی نداشت

http://dc453.4shared.com/img/OEDQ-U9G/s7/110809145331_mayeli_304x171_fa.jpg

مهدی رستم پور

افشاگری مایلی کهن به رغم تایید از سوی چند بازیکن و سرمربی لیگ برتری، واکنشی برای تعقیب ماجرا از جانب مسئولین قضایی جمهوری اسلامی ایران در پی نداشت

"من تیمی را سراغ دارم که در دیدار رفت جام حذفی نتوانست نتیجه بگیرد. اما در دیدار برگشت، بازیکن حریف را خرید و این موضوع باعث شد که قهرمان شود. فصل آینده همان بازیکن، به تیم قهرمان ملحق شد."

 

این اظهارات محمد مایلی کهن مدیرفنی باشگاه پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی، بازتاب گسترده ای در روزنامه ها و خبرگزاری های داخل ایران داشت.

افشاگری مایلی کهن اما به رغم تایید از سوی چند بازیکن و سرمربی لیگ برتری، واکنشی برای تعقیب ماجرا از جانب مسئولین قضایی جمهوری اسلامی ایران در پی نداشت.

اظهارات صریح سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با قید نشانی و نام بردن از مسابقه ای خاص همراه بود؛ واکنشی تند سرپرست باشگاه استقلال را در پی داشت.

علی فتح‌الله‌زاده گفت: "من به عنوان برادر دینی از مایلی کهن می خواهم که در ماه رمضان طلب استغفار کند."

در این ماجرا، با صراحت از فینال جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۸۷-۱۳۸۶ یاد شده است اما مانند افشاگری های پیشین، اشتیاقی نزد مقامات قضایی برای تحقیقات بیشتر بر نیانگیخته است.

ششم اردیبهشت، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران گفته بود: "اگر کسی مدعی تبانی است باید مدرک ارایه کند و قطعاً اگر مدرک مستندی باشد، اجازه فعالیت به مقصران در فوتبال را نمی‌دهیم."

روزنامه خبر ورزشی، صفحه ویژه ای را به این موضوع اختصاص داده و به نقل از ابراهیم تقی پور نوشته است: "من در هر دو بازی رفت و برگشت، بهترین بازیکن زمین شناخته شدم و چطور ممکن است که به تیمم خیانت کرده باشم."

اما مروری بر اظهارات مایلی کهن و اتفاقات آن بازی نشان می دهد که انگشت اتهام، نه به سوی ابراهیم تقی پور بلکه یک بازیکن خارجی نشانه گرفته شده است.

بازیکنی که اینک سال های آخر دوران فوتبال خود را در گرجستان سپری می کند.

این بازیکن که تاثیر مستقیمی در به ثمر رسیدن گل حریف داشت؛ چند روز پس از اتفاقات عجیب پیش آمده در آن بازی، در محل باشگاه تیم رقیب دیده شد.

واکنش های جهانی به تبانی در فوتبال

 

در فوتبال ترکیه، عزیز ییلدریم رئیس باشگاه فنرباغچه به عنوان متهم تبانی دستگیر شد

افشاگری هایی از نوع اظهارات مایلی کهن، تیم یوونتوس از محبوب ترین و پر افتخارترین تیم های باشگاهی در جهان را روانه دسته پایین تر کرد.

جام قهرمانی باشگاه های ایتالیا در سال ۲۰۰۶ نیز از این تیم پس گرفته شد.

فدراسیون فوتبال ایتالیا همچنین لوچیانو موجی، مدیر سابق باشگاه یوونتوس را برای همیشه از فعالیت در فوتبال منع کرد.

در فوتبال ترکیه نیز امسال، بیش از ۶۰ نفر از جمله چند بازیکن و عزیز ییلدریم رئیس باشگاه فنرباغچه به عنوان متهمان تبانی دستگیر شدند.

پس از این ماجرا بود که سرگئی استپاشین رییس اداره ملی حسابرسی روسیه در نامه ای خطاب به ولادیمیر پوتین نوشت: "روسیه هم باید راه ترکیه را در تصویب قوانین سخت گیرانه ضد تبانی که به بازداشت شخصیت های بلندپایه در فوتبال ترکیه انجامید، طی کند."

امسال فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد به دلیل تبانی، از تیم‌های الوحده و التعاون سه امتیاز کم کرد. کسر امتیازی که منجر به سقوط تیم الوحده به لیگ دسته اول شد.

همچنین این فدراسیون این دو تیم را به علت عدم رعایت بازی جوانمردانه، ۸۰ هزار دلار جریمه کرد.

پارسال دادگاهی در کرواسی، ۱۹ شهروند کروات و دو تبعه اسلوونی را به دست داشتن در پرونده تبانی در لیگ کرواسی متهم کرد.

دفتر مبارزه با فساد کرواسی اعلام کرد این افراد از طرف مسئولان قضایی به رشا و ارتشا، تقلب و تبانی متهم شده اند.

در کره‌جنوبی ۴۶ نفر به جرم تبانی به زندان افتادند و در ایتالیا نیز موج جدیدی از مبارزه با فساد در فوتبال، موسوم به کالچو پولی ۲ ایجاد شده است.

اخراج محمد بن همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و محرومیت مادام العمر او از هرگونه فعالیت فوتبالی نیز به اتهام تبانی بود.

شواهدی بر وجود در تبانی فوتبال ایران

پرویز مظلومی سرمربی وقت مس کرمان، از تلاش برخی باشگاه‌ها، برای اغفال بازیکنان این تیم خبر داده بود

*فرودین ۸۸، عبدالرضا برهانی‌نژاد و پرویز مظلومی مدیرعامل و سرمربی وقت مس کرمان، از تلاش برخی باشگاه‌های در حال سقوط به دسته پایین تر یا در حال رقابت برای کسب سهمیه آسیایی، برای اغفال بازیکنان این تیم خبر دادند.

*در همان مقطع، امیر عابدینی مدیرعامل داماش که تیمش برای بقا، رقابت تنگاتنگی با تیم‌های پیام مشهد، استقلال اهواز و برق شیراز داشت، شکست‌های سایپا از استقلال اهواز و پیام را "دستوری و براساس رفاقت" توصیف کرد.

* تیر ۱۳۹۰، رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ برتر فوتبال ایران، از دخالت برخی مدیر برنامه‌های بازیکنان در نتایج مسابقات خبر داد.

این مقام اجرایی گفت: " متاسفانه برخی در لیگ‌های دستجات پایین، خواسته‌هایی را از بازیکنان دارند. خواسته‌هایی که کاملا غیر قانونی است و حتی دخالت در تعیین نتیجه فنی مسابقه کرده‌اند."

به عنوان مثال تیمی که در خطر سقوط به دسته دوم قرار داشته با خواسته‌های غیرقانونی این افراد مواجه ‌شده است. در واقع آن ها اعلام می‌کنند که ما می‌توانیم نتیجه مسابقه را به دلخواه شما رقم بزنیم."

اما حتی اظهارات صریح این مقام مسئول نیز باعث پیگیری ماجرا از سوی نهادهای قضایی در ایران نشد.

*رضا رجبی از کارشناسان فوتبال ایران در مصاحبه‌ای گفت؛ یکی از باشگاه ها با پرداخت وجهی به ابراهیم توره این بازیکن سنگالی را تطمیع کرده بود تا با دریافت کارت زرد عمدی، سه اخطاره شده و از حضور در شهرآورد ۶۶ تهران محروم شود.

واکنش فدراسیون فوتبال به این اظهارات، بسیار عجیب بود. کمیته انضباطی این فدراسیون، رجبی را ممنوع المصاحبه کرد.

*فرودین ۱۳۸۹منصور پورحیدری سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: "تبانی در فوتبال ما کاملاً طبیعی شده و همان طور که می بینیم، تیم ها در صورت نیاز به کسب امتیاز و یا گل زده بیشتر، به راحتی با یکدیگر دست به تبانی می زنند."

پورحیدری با اشاره به این که فساد در فوتبال ایران حرف اول را می زند گفته بود: "مسئولان تربیت بدنی، فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی باید هر چه سریع تر با این مسائل برخورد قاطع کنند."

* بازیکنان یک تیم دسته سومی در لیگ ایران در یک بازی ۲۲ گل خوردند.

در روز پایانی لیگ دسته سوم، دو تیم شهرداری هشتگرد و انصار اسلامشهر نیاز به تفاضل گل بهتر داشتند تا بتوانند جواز صعود را دریافت کنند.

شهرداری هشتگرد در یک نیمه ۱۷ گل به تیم آبیک زد و در مجموع، ۲۲-۲ به پیروزی رسید!

مالک تیم آبیک قزوین به دلیل کم فروشی بازیکنان تیمش راهی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شد تا از بازیکنان خودش شکایت کند.

سرمربی این تیم گفت: "چند روز قبل از مسابقه از او خواسته شد در قبال ۶ میلیون تومان بازی را با نتیجه مورد نظر به حریف واگذار کند اما وی قبول نکرد. در ادامه نیز او را تهدید کردند و وقتی به نتیجه نرسیدند، مذاکرات مستقیم با بعضی بازیکنان را در دستور کارشان قرار دادند!"

در پی اثبات تبانی، فدراسیون فوتبال ایران هر دو تیم را به سقوط به لیگ پائین تر محکوم کرد.

اما کسی در دادگاه ها محاکمه نشد و هیچ کدام از متخلفین به زندان نیفتادند. به زعم منتقدان فوتبال ایران، اهمال مکرر از سوی مقامات قضایی در انجام تحقیقات، پیامدی نخواهد داشت مگر افزایش آمار بازی ها و نتایج مشکوک، و افزایش جو بی اعتمادی در فضای پرحاشیه فوتبال ایران.

 


********
تعداد بازدید از این مطلب: 4671
موضوعات مرتبط: اخبار , ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 116
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوست من سلام
ساسان فرهمند متولد: 28 اردیبهشت 1371 از شهرستان زیبای رضوانشهر در استان سرسبز گیلان 2 سال سابقه به عنوان مدیریت کافی نت گاما و مهارت در زمینه طراحی تیزرهای تبلیغاتی و بنر، استند یا لوگو و... طراحی تیزر برای تلویزیون های شهری شماره تماس: 09333433384 تلگرام: Sasjon@ اینستاگرام: Sasan.Farahmand71 کانال تلگرام: BESTo20@ هر درخواستی یا کمکی خواستید مثل تحقیق یا مطلب خاصی با من درمیون بگذارید تا بهتون کمک کنیم.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود