دانلود موزیک آکورد ریمیکس آموزش انیمیشن رایگان آهنگ نود 32 آپدیت خرید اینترنتی آموزش گیتار مدیا عکس مقاله برنامه موبایل اندروید بازی کتاب موبایل مستند داستان تالش متن

امتیاز شما به وبلاگ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 748
کل نظرات : 548

آمار کاربران

افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا : 29

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1054
باردید دیروز : 887
بازدید هفته : 3827
بازدید ماه : 17470
بازدید سال : 87602
بازدید کلی : 1144250

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ♥♥♥دوست من سلام♥♥♥ و آدرس sasjon.LoxBlog.ir لینک کنید و بعد مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید . اگه لینک ما در سایت شما وجود داشت لینکتون به طور خودکار توی سایت ما قرار میگیره.با تشکر.ساسان






تبلیغات
. . .
<-با کلیک روی تبلیغ بالا مارا حمایت کنید->
نویسنده : ساسان فرهمند
تاریخ : چهار شنبه 16 آذر 1390
نظرات

اخیرا گوشی های موبایل جذابی وارد بازار شده اند. ولی کیفیت همه این گوشی ها قابل قبول نیست. گوشی های موبایل می توانند فقط وسیله ای برای تماس های تلفنی باشند و یا بسیاری از نیازهای شما به کامپیوتر  را مرتفع کنند. در این مقاله، مواردی که پیش از خرید موبایل می بایست در نظر بگیرید را آموزش می دهیم تا بتوانید با توجه به هزینه ای که برای خرید گوشی در نظر دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

Table of contents
  • نکاتی که هنگام خرید گوشی موبایل باید به آنها توجه کنید
  • سیستم عامل و نمایشگر
  • دوربین، پردازشگر و عمر باتری

شما می توانید از گوشی خود فقط به عنوان یک وسیله برای صحبت کردن استفاده کنید. در این صورت مهمترین فاکتور خرید گوشی برای شما، کیفیت صدای آن خواهد بود و کیفیت دوربین، قابلیت نصب نرم افزار های مختلف و ... برای شما جزو فاکتور های مهم محسوب نمی شود.

ولی اگر جزو افرادی هستید که به ارسال SMS و گشت و گذار در اینترنت و یا گوش دادن به موزیک علاقه مندید، با توجه به نیازتان باید موارد مهمتری را در نظر بگیرید. بنابراین برای خرید گوشی موبایل باید بدانید قرار است از گوشی خود دقیقا چه استفاده ای بکنید.

در ادامه با در نظر گرفتن نیاز کاربران، روش انتخاب گوشی مناسب را به شما معرفی می کنیم.

کیفیت صدای گوشی

یکی از مهمترین ویژگی های گوشی موبایل، کیفیت صدای ارسالی و دریافتی در گوشی است. اگر صدای شما به خوبی به طرف مقابل نرسد، مسلما گوشی خوبی را انتخاب نکرده اید. از طرفی اگر صدای طرف مقابل نیز با کیفیت مناسب به شما نرسد، گوشی انتخابی شما عملا بلااستفاده و یا آزاردهنده است. به همین علت بهتر است پیش از خرید گوشی، سیم کارت خود را داخل آن قرار داده و با یکی از نزدیکان تماس بگیرید و با صدای آرام با وی صحبت کنید تا مطمئن شوید با این صدای کم نیز، می توانید با وی مکالمه کنید.

البته توجه کنید که در بازار موبایل کشور ما اکثر مغازه داران، گوشی های خود را برای بررسی و قرار دادن سیم کارت، در اختیار شما قرار نمی دهند. بنابراین اگر نتوانستید کیفیت صدای گوشی را بررسی کنید، یکی از بهترین راه ها مشاهده بررسی های موجود در اینترنت است. بهتر است همواره پیش از خرید گوشی، مشخصات فنی مربوط به گوشی را بررسی کنید.

طراحی

شما ابتدا باید طراحی مطلوبتان را مد نظر بگیرید. برای انتخاب طراحی گوشی می توانید از موارد زیر کمک بگیرید.

  • گوشی با نمایشگر لمسی بزرگ را می پسندید؟ نمایشگر های لمسی بزرگ برای کاربرانی که به گشت و گذار در اینترنت، بازی های موبایل و یا مطالعه متون علاقه مند هستند، مناسب هستند.
  • گوشی با نمایشگر لمسی بزرگ و مجهز به صفحه کلید کشویی را ترجیح می دهید؟ صفحه کلید کشویی برای کاربرانی که به صفحه کلید مجازی یا لمسی عادت ندارند مناسب است.
  • گوشی مجهز به صفحه کلید کامل یا QWERTY را بیشتر می پسندید یا گوشی با صفحه کلید معمولی؟ اگر به ارسال SMS علاقه مندید خرید گوشی با صفحه کلید QWERTY را به شما توصیه می کنیم.
  • تمایل دارید گوشی را در جیب خود قرار دهید؟ در این صورت حتما آن سعی کنید گوشی کوچک را انتخاب کنید
  • به ارسال SMS علاقه مندید؟ گوشی تهیه کنید که مجهز به صفحه کلید باشد.
  • عمر باتری گوشی برای شما اهمیت دارد یا برایتان مهم نیست روزی یک یا دو بار تلفن تان را شار کنید؟ اگر عمر باتری گوشی برای شما مهم است به قدرت باتری گوشی که با واحد mAh (میلی آمپر در ساعت ) مشخص شده، اهمیت دهید.

با توجه به مواردی که ذکر شد، طراحی گوشی خود را انتخاب کنید. 

slide-show-nokia-n900-qwerty-keyboard

ضخامت گوشی هایی که دارای هر دو صفحه کلید کشویی و صفحه لمسی می باشد، بیشتر خواهد بود.

اگر پهن بودن گوشی برای شما اهمیت ندارد، و با صفحه کلید مجازی تلفن های هوشمند راحت نیستید، گوشی با صفحه کلید QWERTY یا صفحه کلید کامل را انتخاب کنید. این گوشی ها نسبتا پهن تر هستند ولی در عوض دارای صفحه کلید کامل مشابه کی بورد می باشند. گوشی که در تصویر زیر می بینید مجهز به صفحه کلید QWERTY است.

qwertymobile-phones-qwerty-keyboard-noklae97-1

بنابراین برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، ابتدا طراحی و ظاهر گوشی را برای خود مشخص کنید.

سیستم عامل

شما می توانید با تهیه گوشی موبایل مناسب، بسیاری از نیاز های خود را پوشش دهید. به طور مثال با تهیه یک گوشی مناسب، دیگر نیازی به تهیه MP3 Player، کنسول بازی دستی و  یا PDA نخواهید داشت.

برخی از گوشی های موبایل جدید مجهز به سیستم عامل هایی هستند که می توانند بسیاری از اموری که با کامپیوتر انجام می دهید را پوشش دهند. با استفاده از این گوشی ها می توانید ایمیل خود را چک کنید، بازی های مختلف را روی گوشی اجرا کنید، از برنامه های حسابداری، آفیس و .. روی گوشی خود بهره مند شوید و به طور کلی از یک دستگاه به جای چندین دستگاه استفاده کنید.

بنابراین اگر تمایل دارید گوشیی تهیه کنید که به نحوی همه کاره باشد باید بدنبال تلفن با یکی از سیستم عمل های زیر باشد:

  • سیستم عامل اندروید ؛ اندروید بر روی گوشی های موبایل و تبلت های مختلف نصب شده است. با کلیک بر روی این لینک می توانید بهترین قابلیت های جدیدترین نسخه اندروید را مشاهده کنید. در حال حاضر حدود 300 هزار نرم افزار برای این سیستم عامل وجود دارد.
  • سیستم عامل iOS ؛ این سیستم عامل تنها بر روی ابزارهای موبایل اپل یعنی آیفون و آیپد نصب شده است. در این مقاله می توانید تمام ویژگی های جذاب نسخه 5 سیستم عامل iOS را مشاهده کنید. iOS رکورد بیشترین نرم افزار را با بیش از 500 هزار App در دست دارد.
  • سیستم عامل بلک بری ؛ Black Berry OS بر روی گوشی های مختلف ساخت بلک بری نصب شده است. برای مشاهده عملکرد این سیستم عامل اینجا کلیک کنید.
  • سیستم عامل Windows Phone 7 ؛ WP7 محصول جدید مایکروسافت است که با وجود اینکه تنها یک سال از تولدش می گذرد در بازار جای باز کرده است. در حال حاضر حدود 40 هزار نرم افزار برای این سیستم عامل وجود دارد. WP7 بر روی گوشی های جذابی مانند Nokia Lumia 800 نصب شده است.

android-is-simple-android_landing_portfolio

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه سیستم عامل های مختلف این مقاله را مشاهده کنید:

اگر به نصب نرم افزار های مختلف بر روی گوشی علاقه مندید، به شما پیشنهاد می کنیم یکی از مدل های اندروید یا آیفون را تهیه کنید. چراکه این دو سیستم عامل جزو پرطرفدارترین سیستم عامل ها بوده و به همین دلیل برنامه های جذابی برای هر دو آنها وجود دارد.

نمایشگر

اگر تمایل دارید با گوشی خود در اینترنت گشت و گذار کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • سایز نمایشگر 3 اینچ یا بیشتر؛ سایز بزرگتر نمایشگر باعث می شود راحت تر بتوانید در اینترنت گشت و گذار کنید و مطالب سایت های مختلف را مشاهده کنید.
  • نمایشگر لمسی با رزولوشن بالا؛ نمایشگر گوشی شما علاوه بر اینکه باید نسبت به دستورات لمسی حساس باشد، باید رزولوشن بالایی نیز داشته باشد. هر چه رزولوشن نمایشگز بیشتر باشد کیفیت تصویری که مشاهده می کنید  نیز بهتر خواهد بود.

نمایشگر های AMOLED در نور آفتاب خوب عمل می کنند و رفلکس کمی دارند. بنابراین اگر قصد دارید از گوشی خود در نور زیاد استفاده کنید بهتر است تلفن با نمایشگر AMOLED تهیه کنید. برای مشاهده تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر های مختلف مقاله "بررسی انواع نمایشگرهای Retina،Super AMOLED و Super AMOLED Plus" را مطالعه کنید.

اگر به تماشای ویدئو و انجام بازی با گوشی علاقه مندید، از گوشی های با رزولوشن qHD به بالا استفاده کنید. qHD به معنی رزولوشنی معادل یک چهارم Full HD و سه چهارم 720P است.

دوربین

اگر شما هم جزو دسته ای هستید که تمایل دارید با گوشی خود عکس های زیادی بگیرید، حتما به مشخصات فنی دوربین گوشی توجه کنید. در این صورت سعی کنید گوشی تهیه کنید که دوربین آن حداقل 5 مگاپیکسل باشد. گوشی هایی با رزولوشن 8 و 12 مگاپیکسل نیز در بازار موجود هستند ولی مگاپیکسل بیشتر صرفا به معنای دوربین بهتر نیست. اگر به عکاسی با دوربین موبایل علاقه مندید توجه کنید که دوربین موبایل شما حتما مجهز به فلش دوتایی LED یا فلش Xenon باشد. در این صورت کیفیت عکس هایی که در شب میگیرید نیز قابل قبول خواهند بود.

5-mg-camera-of-mobile-1

دوربین اکثر گوشی های موبایل مجهز به قابلیت فیلمبرداری نیز هستند. اگر این مورد نیز برای شما اهمیت زیادی دارد باید گوشی تهیه کنید که مجهز به قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD یا Full HD باشد. اگر مکالمه تصویری برایتان مهم است و از نرم افزارهای همچون اسکایپ استفاده می کنیم بهتر است به دوربین جلو گوشی نیز توجه کنید. 

پردازشگر

بسیاری از کاربران تاکید دارند که فقط گوشی هایی با پردازنده دو هسته ای تهیه کنند. ولی نکته ای که این کاربران به آن توجه نمی کنند این است که پردازنده دو هسته ای گوشی موبایل برای کاربران عادی ضروری نیست.

به طور مثال اگر شما از برنامه های سنگین و یا  بازی های سه بعدی استفاده می کنید، بهتر است یک گوشی با پردازنده دو هسته ای یا سرعت 1GHz تهیه کنید. ولی اگر از بازی های ساده لذت می برید و قصد ندارید با گوشی خود همزمان چندین کار را انجام دهید، نیازی به تهیه گوشی با پردازنده چند هسته ای ندارید.

نوع سیستم عامل و نحوه استفاده آن از منابع سخت افزاری نیز در انتخاب تلفن چند هسته ای تاثیر گذار است. بعنوان مثال نحوه اجرای همزمان نرم افزارها در سیستم عامل ویندوز فون به نحوی است که تمام امور با یک پردازنده تک هسته ای به خوبی و بصورت روان اجرا می شوند.

نسخه سیستم عامل نصب شده روی گوشی نیز یکی از مهمترین مواردی است که حتما باید به آن توجه کنید. خصوصا اگر قصد دارید از گوشی های هوشمند با سیستم عامل های مختلف استفاده کنید. به طور مثال سیستم عامل اندروید نسخه 2.3 از نسخه 2.2 همین سیستم عامل سریع تر است.

عمر باتری

معمولا قدرت باتری هر گوشی در مشخصات فنی آن با واحد میلی آمپر ساعت (mAh) عنوان می شود. این عدد به صورت تئوری نمایشگر قدرت باتری است ولی در عمل آنچه عمر باتری را معین می کند، نحوه استفاده شما از گوشی است. به طور مثال اگر Wi-Fi گوشی را روشن کنید، باتری آن خیلی زودتر از حالتی که Wi-Fi خاموش است، مصرف می شود. بنابراین اگر عمر باتری برای شما اهمیت دارد هم به قدرت باتری توجه کنید و هم مقاله "افزایش طول عمر باتری انواع گجت ها" را مطالعه کنید.

به نظر شما چه موارد دیگری در انتخاب یک گوشی می توانند تعیین کننده باشند. آیا با در نظر گرفتن قیمت و با توجه به اطلاعات بالا می توان یک گوشی مناسب تهیه کرد؟

منبع: PCworld


********
تعداد بازدید از این مطلب: 4970
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوست من سلام
ساسان فرهمند متولد: 28 اردیبهشت 1371 از شهرستان زیبای رضوانشهر در استان سرسبز گیلان 2 سال سابقه به عنوان مدیریت کافی نت گاما و مهارت در زمینه طراحی تیزرهای تبلیغاتی و بنر، استند یا لوگو و... طراحی تیزر برای تلویزیون های شهری شماره تماس: 09333433384 تلگرام: Sasjon@ اینستاگرام: Sasan.Farahmand71 کانال تلگرام: BESTo20@ هر درخواستی یا کمکی خواستید مثل تحقیق یا مطلب خاصی با من درمیون بگذارید تا بهتون کمک کنیم.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود